Latest Movie :
Home » » Juvana Full Movie (2013)

Juvana Full Movie (2013)

{[['']]}



Filem Juvana 2013 Sinopsis (Di Pawagam 24 Januari 2013). Filem Juvana 2013 akan mula ditawangkan pada 24 Januari 2013 ini. Filem Juvana 2013 ini merupakan kesinambungan kepada drama TV Juvana yang sangat popular dan memenangi Anugerah Drama Rantaian TV Terbaik Anugerah Skrin 2011.
Barisan pelakon filem Juvana 2013 masih mengekalkan sebahagian besar pelakon asal drama tersebut. Walaubagaimanapun Cikgu Zakiah tidak berlakon dalam filem ini. Daim telah dibebaskan dari sekolah juvana apabila didapati tidak bersalah, manakala Sekolah Wirabakti pula ditutup dan Botak(lakonan Johan As’ari), Apek, Ayam dan beberapa pelajar lain dipindahkan ke sekolah juvana yang lain. Di sekolah tersebut mereka menjadi sasaran Lan Todak (lakonan Sharnaaz Ahmad). Daim pula mengetahui keadaan rakan-rakannya dan pergi melawat mereka dan ketika itu, rusuhan di pusat juvana yang diketuai Lan Todak telah berlaku.

Sinopsis Filem Juvana (Aku Tidak Akan Terperangkap Selamanya):
Kisah Juvana mengambil tempat beberapa bulan selepas tamatnya drama Juvana. Watak utama, Daim, yang telah dibebaskan dari sekolah juvana ekoran didapati tidak bersalah membunuh ibunya, kini cuba menjalankan kehidupan di dunia luar. Namun didapati bahawa kehidupan di dunia luar tidak jauh bezanya dari kehidupan di penjara.

Daim mula bersekolah di sekolah menengah biasa dengan harapan untuk menamatkan pengajian SPMnya. Di situ dia dibuli oleh pelajar lain dan tidak mempunyai sebarang kawan melainkan Sara, seorang gadis. Pengawal yang mengetahui statusnya sebagai bekas pelajar juvana sentiasa memerhatikannya.

Dalam pada itu, Sekolah Wirabakti ditutup dan Botak, Apek, Ayam dan lain-lain telah dihantar ke sebuah sekolah juvana lain untuk meneruskan tempoh hukuman mereka. Di sekolah tersebut, mereka menjadi sasaran Lan Todak, ketua taiko di sekolah itu. Namun Apek serta pelajar lain tidak mahu melawan balik, kerana mengamalkan apa yang dipelajari dari guru mereka, Cikgu Zakiah. Botak pula tidak setuju dan ingin melawan balik menggunakan kekerasan.

Akhirnya keadaaan meruncing apabila sehari sebelum dibebaskan, Kicap dan Gaban dibuli teruk oleh Lan Todak. Botak pula bertindak, dan membelasah Kecik, orang suruhan Lan Todak, hingga nyawa-nyawa ikan.

Apek pula mulai sedar yang ajaran Cikgu Zakiah tidak berkesan di sekolah baru itu. Dia mulai bertukar menjadi ganas, dan akhirnya membalas dendam untuk rakan-rakannya, sehingga berjaya mengetuai semua pelajar.

Botak pula semakin insaf kerana melihat keadaan Kecik, budak yang dibelasahnya itu. Dia juga mula tidak setuju dengan Apek yang sudah mula naik belang di sekolah baru itu.

Di dunia luar, Daim menjadi sasaran apabila pelajar sekolah lain mengetahui masa lampaunya sebagai pesalah juvana. Mujur ada Sara, yang mulai akrab dengan Daim dan banyak membantunya, terutama dalam bab pelajaran.

Satu hari, Daim mendapat tahu yang keadaan rakan-rakannya semakin teruk di sekolah baru. Dia pergi melawat dengan Sara, dan melihat sendiri perubahan yang telah berlaku pada rakan baiknya, Apek, serta kawan-kawannya yang lain.

Ketika itu, berlaku rusuhan pelajar yang diketuai oleh Lan Todak. Dia tidak berpuas hati kerana rakannya Kecik akhirnya telah meninggal dunia. Dia salahkan Botak dan Apek, dan mahu membalas dendam. 






Share this article :
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Adudu Network - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger